PDA

View Full Version : Droevigste film ooit

Pagina's : [1] 2

TheEvilMoustache
31 August 2008, 11:35
Welk ik de droevigste film die je ooit gezien heb ? Echt zo'n film waar je veel emotie heb vertoond !

Op de eerste plaats komt bij mij A.I ( Artificial Intelligence ) van Steven Spielberg. Haley Joel Osment, de jongen die David de robot speelt, is gewoon zo emotioneel in de film. Wel hij toont geen emotie omdat hij een robot is maar zijn naiviteit, onschuldigheid en kwetsbaarheid hebben mij ( vooral naar het einde van de film ) toch meerdere traantjes bezorgd :p

Dan zijn er ook "What Dreams may come" , "Jacob the liar" ( beiden met Robin Williams ) en "Schindlers list" die bij mij heel hoog scoren op niveau van "emotieverwekking" :p

raafje
31 August 2008, 11:40
Droevigste film ooit...

The Land before Time (of te wel: Platvoet en zijn vriendjes). Zo zielig dat kleine dinosaurusje dat in zijn eigen (vergrote) schaduw zijn moeder even denk terug gevonden te hebben. Daar kan zelf. Oh, echt een tranentrekker.:'(

Schindler's List zou ik niet onder de categorie 'droevig scharen, maar eerder als meest aangrijpende film (en beste film ooit ook naar mijn idee).

Juhani
31 August 2008, 11:40
Ik heb maar bij drie films echt hard gehuild, dus dat is meteen mijn top 3 :P
* Untamed Heart met Christian Slater, over een jongen met een hartafwijking die daar een heel mooi verhaal over heeft. Natuurlijk is er ook liefde in het spel
* Murder in the First (toevallig weer met Slater) over een gevangene op Alcatraz die had geprobeerd te ontsnappen en er eigenlijk al om een achtelijke reden zat - het gaat over het proces dat hij dan krijgt. Mooie rol van Kevin Bacon.
* Big Fish van Tim Burton. Het einde is gewoon zo mooi en ontroerend, hoewel natuurlijk de hele film fantastisch is

Brok-in-mijn-keel-films zijn er wel een stuk meer :P
Bij Ten Things I Hate About You krijg ik altijd een brok in mijn keel als Julia Stiles haar gedicht gaat voordragen bijvoorbeeld.

TheEvilMoustache
31 August 2008, 11:53
Droevigste film ooit...

The Land before Time (of te wel: Platvoet en zijn vriendjes). Zo zielig dat kleine dinosaurusje dat in zijn eigen (vergrote) schaduw zijn moeder even denk terug gevonden te hebben. Daar kan zelf. Oh, echt een tranentrekker.:'(

Schindler's List zou ik niet onder de categorie 'droevig scharen, maar eerder als meest aangrijpende film (en beste film ooit ook naar mijn idee).

Omg ik was platvoet compleet vergeten !!!!! Dat was mijn favoriete tekenfilm toen ik klein was. aaaah de goeie ouwe tijd: Platvoet, Petri, Cera en Bekki :p

En toen Platvoets moeder sterft en ze zegt: "Ik zal een wolkje zijn in de hemel" en later ziet platvoet een rots in de vorm van zijn moeder en denkt dat zij het is ... BOUhouhou
Daarbij de muziek van de film was zo mooi ><

Man dat heeft plots heel veel herinneringen bij mij teweeg gebracht, dankje xD

Meelaynah
31 August 2008, 11:55
The Curse of the Golden Flower vond ik echt ongelofelijk zielig...

pennyroyaltea
31 August 2008, 12:04
ik moest altijd huilen bij de film als je begrijpt wat ik bedoel
vooral als swelgje weg gestuurd wordt..

en bambi als zn moeder dood wordt geschoten..

en schindlers list vind ik net als raafje meer aangrijpend en een film om bij nate denken dan zielig/droevig al moet ik wel vaak huiveren als ik dat meisje met het rode jasje bij de doden zie liggen

Mara
31 August 2008, 12:26
Bij atonement heb ik zitten huilen vanaf het moment dat de twee hoofdpersonen elkaars hand onder de tafel vast pakten tot aan het einde. Anderhalf uur lang, mensen. Maar goed, ik had het boek al gelezen dus ik wist precies wat er allemaal nog ging gebeuren. Mijn vriend was erg geamuseerd :P

Hetzelfde geldt in mindere mate voor Everything is Illuminated en bij Big Fish moet ik inderdaad ook altijd even sniffelen aan het einde. En idem voor Philadelphia.

Dat zijn eigenlijk de enige films waar ik van moet huilen maar die ik toch graag nog eens kijk :)

Anonymous
31 August 2008, 12:33
The Green Mile, die vind ik zo zielig!

O en vroeger als kind the last unicorn. Dat is een hele zielige tekenfilm!

Leetah
31 August 2008, 14:06
The green mile, inderdaad.
Volgens mij heb ik de halve film zitten janken.
En dan ook echt janken, niet het wegpinken van een traantje :oops:

En vroeger was het The lion King.
Als Mufasa dood ging en op het eind als Simba zo onwennig Pride Rock oploopt.

Illithiel
31 August 2008, 14:38
La Vita è bella, bij deze film heb ik niet zitten huilen maar het is wel een enorm aangrijpend verhaal.

Ik kan me nog herrineren dat ik bij een romantische film heb moeten huilen maar ik weet niet hoe de film heette.:unsure:

Rain
31 August 2008, 15:12
Ik vond het einde van Jungle Book vreselijk verdrietig. Als hij met dat meisje meegaat (ik kon me er op die leeftijd niks bij voorstellen :rolleyes:) en zijn supergave vrienden achterlaat. Ik bedoel, hoeveel cooler dan een panter en een beer kan het worden?

Een film als Midnight Cowboy is wel heel triest op een hopeloze manier.

Juhani
31 August 2008, 15:52
Wil iedereen even op de spoilers letten? Zelfs oude(re) films heeft niet iedereen gezien, en zeker de dood van een personage of duidelijk het einde van een film verklappen is NIET leuk om te lezen als je de film nog niet kent.

jinry
31 August 2008, 16:07
Jullie halen een hoop herinneringen bij me op zeg :blink:
Platvoet, Leeuwenkoning, Bambi... Schindler's List (echt zitten janken op het einde)
Green Mile, inderdaad, die was ik vergeten. Midnight Cowboy net zo....
Dead Poets Society... met dat arme hopeloze joch dat zelfmoord pleegt.
Vergeet E.T. niet mensen! Wanneer ze hem proberen te reanimeren en het meisje in tranen uitbarst en later, wanneer hij weer de ruimte ingaat :'(Nou moet ik ook soms een traantje wegpinken bij de film Man on the Moon, die gaat over Andy Kaufman.

Maargoed, ik merk het wel wanneer ik er één ben vergeten. Snifsnif :unsure:

Inwinyàre Aranel
31 August 2008, 17:57
Als ik kijk naar films waarbij ik echt hard heb moeten huilen, waren dat The Lion King en Titanic :P

Toch denk ik dat ik ook voor Untamed Heart ga. Het is gewoon zo tragisch allemaal.

Meelaynah
31 August 2008, 21:04
Oh, en The Notebook...

Wanneer haar moment van helderheid afgelopen is, en ze weer in haar dementie zakt.

mwiekje
31 August 2008, 21:48
The Brave ik heb echt zo ontzettend gehuild bij die film (en ik moet zeggen dat ik meestal vrijwel emotieloos blijf onder films:mellow:)
nu durf ik hem alleen niet nog een keer te kijken, terwijl ik hem wel supergoed vond

owja en the lion king (ik ben niet de enige hierin zie ik :P) als mufasa dood gaat,
maar dat is alweer een tijdje geleden^_^

Wolfje
31 August 2008, 22:21
Pfoeh, gehuild heb ik nooit gedaan met een film (emotieloze ik :P), maar 'Million Dollar Baby' vond ik wel zo zielig.

Oh, en Gladiator natuurlijk. ;)

Tja, de film is wel vol emoties, door Neils zelfmoord, maar al met al vind ik het net een film die je leert om elke dag te leven. Dus niet zo droevig voor mij. Ik hou echt van die film. :wub:

TheEvilMoustache
31 August 2008, 22:58
Pfoeh, gehuild heb ik nooit gedaan met een film (emotieloze ik :P), [/SPOILER]

WHY SO SERIOUS ?

Nee echt ? Ik geloof er niets van ! Komaan op zen minst waterige oogjes ^^

Wel als het wel echt is heb ik een nieuwe uitdaging xD

Note to self: Film vinden die Wolfje laat wenen :p

jinry
1 September 2008, 08:33
@ TheEvilMoustache
Why So Serious..... gehe :P

Ik zou gaan voor Schindler's List of The Lion King...
Hoe kan iemand nog nooit hebben gehuild bij een film? :o
Sommigen vrágen er om!

Wolfje
1 September 2008, 10:33
Hoe kan iemand nog nooit hebben gehuild bij een film? :o
Sommigen vrágen er om!

Geen idee. Iets herinnert me er steeds aan dat het film is, ofso. Die mensen gaan tenslotte niet echt dood, het zijn acteurs. :rolleyes:

Nienna
1 September 2008, 12:28
* Big Fish van Tim Burton. Het einde is gewoon zo mooi en ontroerend, hoewel natuurlijk de hele film fantastisch is

Brok-in-mijn-keel-films zijn er wel een stuk meer :P
Bij Ten Things I Hate About You krijg ik altijd een brok in mijn keel als Julia Stiles haar gedicht gaat voordragen bijvoorbeeld.

Oh, ja! Big Fish is mijn favoriete film, maar ik huil echt tranen met tuiten.

Met Ten Things heb ik ook hetzelfde trouwens :P

Maar ik ben gewoon een jankerd, hoor, want ik huil om alles, ook als het goed afloopt. Ik ben gewoon een watje, ik word gewoon snel meegesleept en huil om het minste of geringste :P

Overigens vind ik Whale Rider waarschijnlijk het moeilijkst. OMG, kan ik nooit kijken zonder te huilen! Supermooie film, geweldig in beeld gebracht. Gets my vote.

Rain
2 September 2008, 17:10
Geen idee. Iets herinnert me er steeds aan dat het film is, ofso. Die mensen gaan tenslotte niet echt dood, het zijn acteurs. :rolleyes:

Joey: You didn't cry when Bambi's mom died?
Chandler: Yes, it was so sad when the guy stopped drawing the deer.

Tja, de film is wel vol emoties, door Neils zelfmoord, maar al met al vind ik het net een film die je leert om elke dag te leven. Dus niet zo droevig voor mij. Ik hou echt van die film. :wub:
FAKE MONICA: I - I used to be just like you. And then one day I saw a movie that changed my life. Did you ever see Dead Poets' Society?

MONICA: Uh-huh.

FAKE MONICA: I thought that movie was so incredibly... boring. I mean, that thing at the end where the kid kills himself because he can't be in the play? What was that?! It's like, kid, wait a year, leave home, do some community theatre. I walked out of there and I thought, 'Now, that's two hours of my life that I'm never getting back'. And that thought scared me more than all the other crap I was afraid to do.

Skaoot
10 September 2008, 15:09
Big Fish ook voor mij... dat einde... snif snif.
En the Green Mile krijgt het ook altijd voor elkaar.
Platvoet ken ik ook nog! Maar kan me niet herinneren of ik daarbij heb gehuild. Zelfde bij the Lion King....
Er zijn wel meer films waarbij ik een traantje heb weggepinkt, maar kan me niet herinneren welke.

Sol
23 September 2008, 17:56
Wat heb ik bij Titanic gejankt zeg, boehoe.
Verder vond ik de Leeuwenkoning altijd heel zielig.
Oh- en klokkenluider van de Notre Dame, als Quasi bekogeld wordt met tomaten op het zottenfestival.

Big Fish heeft inderdaad een prachtig einde.
Als laatste nog:

La Vita è bella, bij deze film heb ik niet zitten huilen maar het is wel een enorm aangrijpend verhaal.

Dat.

Sianna
23 September 2008, 18:53
Dancer in the Dark met Björk.
Man, die film deed gewoon pijn.