PDA

View Full Version : Als je één boek mocht aanraden..

Paz rae
13 April 2008, 21:40
Dus!

Je mag één (1!) boek promoten. Het ene boek waarvan jij denkt dat iedereen, of op zijn minst lezend Skwuig, het toch echt moet lezen. Omdat het vreselijk origineel was, het je het verhaal insleurt of gewoon vreselijk hilarisch is. Oké? Got it? Off you go!

Martin
15 April 2008, 14:24
Ik zeg wederom weer "Blankets" van Craig Thompson 'nuff said.

Natuurlijk raad ik iedereen ook aan om Neil Gaiman te promoten. :P

Manveru
26 April 2008, 12:59
Omdat iedereen Tolkien al kent zou ik zeggen: Magician - Raymond E. Feist Echt een briljant boek ^_^

Candyman
27 April 2008, 01:33
A Game of Thrones van George R. R. Martin, want niemand die dat boek uit heeft kan de andere delen van de serie daarna laten liggen ^_^

Artanis
28 April 2008, 15:37
Het verloren labyrint - Kate Mosse.

Ik ben een tijdje uit het hele leesgedoe geweest, maar door dit boek kreeg ik zo'n ontzettende zin om weer te gaan lezen. Hulde aan dit boek!_O_

Faust
3 May 2008, 11:18
A Game of Thrones van George R. R. Martin, want niemand die dat boek uit heeft kan de andere delen van de serie daarna laten liggen ^_^

En dat is nummer 3 of 4 :P

Wolfje
25 June 2008, 21:39
Outlander - Diana Gabaldon.

Geen idee hoe hij in het Nederlands heet. Reiziger of zoiets, geloof ik. ^_^
Het is in de eerste persoon gelezen, uit het standpunt van Claire Randall, en normaal ben ik daar niet zo voor. Maar dit boek... :wub:
Okay, en het gaat over Schotland in de achttiende eeuw. Dat is ook wel een pluspunt. :P

zwarte_wolf
26 June 2008, 00:41
Gardens of the moon- Steven Erickson

Tsubasa
26 June 2008, 10:17
Ik blijf het roepen,

Begin aan Katherine Kerr "Zilverdolk" of in het engels "Daggerspell"

Gewoon omdat je dan de rest van de serie in een ruk door leest. Iedereen die ik ken die het gelezen hebben vonden het absoluut fantastisch. De personages zijn goed uitgewerkt, de manier waarop ze met leven-dood om gaat is gewoon goed. Geen Uber machtige magiers die het eventjes oplossen. Het is gewoon een rete spannend verhaal. Ik wil er niet te veel op ingaan omdat het gewoon veel spannender is om het zelf te ontdekken geloof me.

Mara
26 June 2008, 10:20
Ik blijf het roepen,

Begin aan Katherine Kerr "Zilverdolk" of in het engels "Daggerspell"

Gewoon omdat je dan de rest van de serie in een ruk door leest. Iedereen die ik ken die het gelezen hebben vonden het absoluut fantastisch. De personages zijn goed uitgewerkt, de manier waarop ze met leven-dood om gaat is gewoon goed. Geen Uber machtige magiers die het eventjes oplossen. Het is gewoon een rete spannend verhaal. Ik wil er niet te veel op ingaan omdat het gewoon veel spannender is om het zelf te ontdekken geloof me.

Haha, ik ben de enige uitzondering dan :P Ik vond het wel heel goed geschreven hoor, maar op den duur werd ik echt een beetje gaar van al die reincarnaties.

Tsubasa
26 June 2008, 10:26
aww wat zonde, dat vond ik juist heel tof. Je blijft met de zelfde figuren te maken hebben maar toch niet echt.

Ps tot hoe ver heb je gelezen?

Lady of pain
26 June 2008, 11:11
En dat is nummer 3 of 4 :P

Ook ik kies voor A song of Ice and Fire B)

Sianna
27 June 2008, 22:37
De Boudica serie van Manda Scott.
Bijna pijnlijk om te lezen vanwege de tragiek, maar wel erg mooi.

Bloom
28 June 2008, 07:47
Anne Bishop - Dark jewels Trilogy.

Een boek dat ik nu vor de zoveelste keer herlees en nog steeds tranen kan trekken, het sleur me helemaal mee en ikkan het echt aaanraden (al moet je wel tegen een beetje seks in een verhaal kunnen).

Menorah
2 July 2008, 23:40
De Zevensprong - Tonke Dragt

Het is een kinderboek, maar het is gewoonweg geniaal. Ik blíjf het lezen. De mysterieuze sfeer is geweldig. En het valt nét niet te zeggen of het fantasie is of niet. Er gebeuren heel veel onwaarschijnlijke dingen, maar toch kun je niet zeggen 'dit zou nooit in het echt kunnen plaatsvinden'.

Voor wie van complotten en geheimen houdt. :DL:

Meelaynah
3 July 2008, 00:10
Wellicht valt dat onder de noemer 'magisch realisme' dan.

Corrigan
7 July 2008, 17:31
Hasse Simonsdochter van Thea Beckman.

Vanaf dat ik dit boek heb gelezen is het mijn favoriete boek geweest. En nog steeds. Ik heb het hier in de kast staan en zeker al dertig keer gelezen.
trouwens, Jan van Schaffelaar is de enige boekpersoon waar ik ooit verliefd op ben geweest :P

mwiekje
24 August 2008, 17:17
on the road- jack Kerouac :wub:
omdat het gewoon mijn kijk op het leven een beetje heeft veranderd
(oei wat klinkt dat melodramatisch)
maar als het binnen het fantasy-genre moet blijven :unsure::
de kronieken van Belgarion - David Eddings
humor, fantasy, goed (ok lichtelijk voorspelbaar) verhaal, mooie wereld, wegdromen
wat wil je nog meer?

Neonimus
7 September 2008, 23:34
Ik zou in dat geval wel Tijdschim van José Carlos Somoza aanraden. Dit omdat het een zeer spannend boek is, dat vreemdgenoeg heel aardig leest voor het slapen gaan. Ik moet er wel bij zeggen dat het een thriller is, waar soms zeer volwassen onderwerpen in voor komen en het ook nog eens een aantal diepe (wetenschappelijke praat) situaties bevat.

Dus voor mensen die wetenschappelijk zijn ingesteld, die van thrillers houden en die wel tegen harde dan wel pikante omschrijvingen kunnen: lezen! :D

Janus
8 September 2008, 01:32
Natuurlijk raad ik iedereen ook aan om Neil Gaiman te promoten. :P
In dat kader: Good Omens, van Neil Gaiman en Terry Pratchett ^_^

- J.

Inwinyàre Aranel
9 September 2008, 13:37
The lovely bones, van Alice Sebold.

Paz rae
9 September 2008, 14:38
The lovely bones, van Alice Sebold.

Daar steun ik je in, erg indrukwekkend boek. Flink om zitten huilen ook -_-

Hamster-007
11 January 2009, 00:58
Ken je Temeraire al?
Een sublieme mix van Napoleanistische geschiedenis en Draconische Fantasy.
Echt de moeite waard.
Er zijn nu 5 delen. Ze lezen lekker vlot weg en zijn erg boeiend.

Het is de tijd van Napoleon en zowel de Fransen als de Engelsen gebruiken draken als aanvalswapen in de oorlog. Er zijn verschillende soorten draken die in zorgvuldig samengestelde formaties strijden om de beheersing van et luchtruim. Als de jonge Engelse kapitein William Laurence een Frans schip buitmaakt, vindt hij een drakenei dat door de Franse bemanning fanatiek wordt verdedigd. Het ei komt uit en de draak, Temerair, kiest tot ieders verbazing William als begeleider. Sit betekend het einde van zijn cariére bij de mariene: omdat een draak zo waardevol is heeft William geen enkele keuze en wordt hij onmiddelijk naar Schotland gestuurd. In een speciaal ingericht trainingskamp worden William en Temeraire getraind in alle finesses van het vliegen met draken: aanvalsformaties, duikvluchten, en natuurlijk het leiden van de bemanning die de draak bemant en onderhoudt.
Langzamerhand ontstaat er een speciale band tussen Temeraire en William. Dan blijkt dat Temeraire wel een heel bijzondere draak is...

lune
27 January 2009, 16:14
Extremely Loud and Incredibly Close door Jonathan Safran Foer. Een boek dat me elke keer weer tot tranen brengt. Het ontroerende verhaal van een veel te slim jochie die probeert om te gaan met de dood van zijn vader tijdens 9/11.