PDA

View Full Version : Festivals!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Skaoot
4 March 2008, 00:16
Het festival seizoen komt er weer aan. Jaja, het is pas maart, maar er worden meer en meer namen bekend, voorverkopen beginnen.
Hoe zit het met de festivalgangers hier op skwuig? Wie gaat waar naar toe? Waarom? Fanatiek festivalganger, of alleen het gratis festivalletje om de hoek?

Ik ben de afgelopen twee jaar helaas niet naar een festival kunnen gaan, dus dit jaar Moet het er toch weer eens van komen. Weet alleen nog niet welk festival. <_< Vrienden en ik wilden eerst naar Rock Werchter, maar de prijzen zijn nogal gestegen en tot nu toe is het lijstje namen nog niet overtuigend genoeg. Rock am Ring/im Park kan... Pukkelpop kan ook... en vele anderen maken ook nog kans op ons gezelschap. ^_^

Antje
4 March 2008, 01:14
Werchter vind ik er nu al heel tof uitzien met Sigur Ros! _O_ Waarschijnlijk daar wel een dagje heen. Hee, ik wil op zijn minst weer een bandje erbij. 0)
Als Blof of Racoon nog ergens klein en gezellig optreden, misschien ook wel, maar dat mag eerder concert dan festival heten.
Verder zie ik het wel. :D

Paz rae
4 March 2008, 09:43
Misschien een dagkaart Pinkpop voor Foo Fighters. Misschien Lowlands, als klant of werknemer. Ik vind festivals leuk maar in kleine porties, ik ben zeker geen fervent festivalganger.

pennyroyaltea
4 March 2008, 09:53
ik ben festival gek

helaas heb ik niet de financien om me uit te leven dus hou het nu voornamelijk of fantasy dingen

en waldrock vermoedelijk ook (ik ga elk jaar en nu moet ik wel eigelijk met lordi morbid angel slayer enz)

en uiteraard vele vele gratis festivalletjes B)

Pinky
4 March 2008, 10:15
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik dit jaar op Graspop te vinden

Inwinyàre Aranel
4 March 2008, 11:20
Janus en ik zijn van plan naar Lowlands te gaan, mits de line-up minder bagger is dan vorig jaar. Verder denk ik aan Dauwpop, omdat Schandmaul daar gaat optreden, maar nu ik de dag daarna een tentamen blijk te hebben is dat minder waarschijnlijk geworden.

Mara
4 March 2008, 11:45
Paaspop, want dat ligt om de hoek, dus dan hoef ik niet te blijven slapen op een icky camping. Oh, en ik heb een vrijkaartje :)

Ziona Mordalas
4 March 2008, 15:39
Op chronologische volgorde:

Ragnarök Festival V (Lichtenfels)

Tuska Open Air Metal Festival (Helsinki)

Dong Open Air 2008 (Neukirchen)

Wacken Open Air (Wacken)

Summerbreeze Open Air (Dinkelsbühl)

Occultfest

Zit veel in Duitsland dit jaar.. :P

Holly Short
4 March 2008, 17:27
Hmm ik ken meestal te weinig bands om echt naar een festival te gaan. Dan vind ik het zonde van m'n geld, als ik er zo weinig ken. Ik heb dus even niets in gedachten. (op Castlefest na, maar dat is ook niet alleen muziek)

Menorah
4 March 2008, 17:31
Hmm ik ken meestal te weinig bands om echt naar een festival te gaan. Dan vind ik het zonde van m'n geld, als ik er zo weinig ken. Ik heb dus even niets in gedachten.

Dat heb ik dus ook altijd. Ik ken echt te weinig festivalmuziek. <_<

Freya
4 March 2008, 18:47
Ik wil dit jaar naar Graspop, Rock am Ring en Wacken. Ik kijk wel wat er van komt en wat er nog bij komt :)

Ziona Mordalas
4 March 2008, 21:39
Ik wil dit jaar naar Graspop, Rock am Ring en Wacken. Ik kijk wel wat er van komt en wat er nog bij komt :)

Voor Wacken mag je snel zijn, het is alweer bijna uitverkocht!

Sol
4 March 2008, 22:02
Voor Wacken mag je snel zijn, het is alweer bijna uitverkocht!
Ben blij dat je dat zegt, dan ik ga morgen kaartjes halen. :D
Wel prut dat Turisas daar niet komt, aangezien ik niet naar Doornroosje kan ... <_<

Wâldrock ben ik voorgaande 2 jaar heen geweest, maar ik denk niet dat ik daar dit jaar naartoe ga. De helft van de line-up komt toch op Wacken. Slayer kan me weinig boeien.

Ziona Mordalas
4 March 2008, 22:51
Ben blij dat je dat zegt, dan ik ga morgen kaartjes halen. :D
Wel prut dat Turisas daar niet komt, aangezien ik niet naar Doornroosje kan ... <_<

Das zeker prut. Maar ze treden 15 maart ook nog ergens anders in Nederland op, misschien is dat een optie?

Juhani
5 March 2008, 10:02
Ik had wel graag naar Pinkpop gewild, maar dat was zo snel uitverkocht dat ik nog niet eens met sparen kon beginnen :P

Verder denk ik niets, of misschien Parkpop want daar komt Kula Shaker. Maar dan moet ik nog even iemand vinden om mee te gaan, want mijn vriend haat KS.

joyz
5 March 2008, 12:32
Mijn festivallijstje:

* Graspop
* Dour
* Wacken
* Summer Darkness
* Sziget (onder voorbehoud)

En daarnaast nog een aantal van die gratis regionale festivalletjes die meestal één dag duren.

Skaoot
5 March 2008, 20:53
Hehe, een vriendin en ik ontdekten net dat ze veel meer hippe festivals aan de andere kant van Duitsland hebben en in Oostenrijk. Tijdens onze zoektocht kwamen ze steeds verder weg terecht... Kregen even het idee om een grote festival tour te beginnen (op festival vrije dagen bijkomen in een hotelletje)... totdat we ons herinnerden dat we studenten zijn met bijbehorend (gebrek aan) budget. :oops:

Antje
5 March 2008, 21:03
Blijkbaar gaan we naar Ticket for Tibet (http://www.ticketfortibet.com). n_n

Menorah
6 March 2008, 18:07
Hehe, een vriendin en ik ontdekten net dat ze veel meer hippe festivals aan de andere kant van Duitsland hebben en in Oostenrijk. Tijdens onze zoektocht kwamen ze steeds verder weg terecht... Kregen even het idee om een grote festival tour te beginnen (op festival vrije dagen bijkomen in een hotelletje)... totdat we ons herinnerden dat we studenten zijn met bijbehorend (gebrek aan) budget. :oops:

Maar erover fantaseren is ook leuk, toch? ^_^ Misschien kan je het idee ooit verwezenlijken. :)

Sol
7 March 2008, 11:35
Woehoe, Wackenkaartjes zijn binnen! B)

joyz
8 March 2008, 12:37
Haha, we kunnen bijna wel een meet op wacken gaan houden... wanneer spreken we af in de biergarten? ;)

Lenda
9 March 2008, 19:21
Mijn festivallijstje :

Fields Of Rock
Arrowrock
Wacken Open Air
Elf Fantasy Fair
Sziget

Meelaynah
9 March 2008, 23:13
Momenteel staat alleen de EFF op mijn lijstje. Castlefest kan ik niet naartoe, Wacken valt daarmee samen, dus dat ook niet, dit jaar niet naar Ring*Con *snif*...
Misschien nog iets als Schotlandfestival of een Gothic&Fantasy beurs.
Verder zullen we inderdaad wel naar een aantal gratis festivalletjes gaan, waarschijnlijk weer naar Bevrijdingsfestival in Roermond, en dingen als Sjwaampop.

Ziona Mordalas
14 March 2008, 09:43
En Wacken is uitverkocht!

Als je nu nog een kaartje wilt moet je verwachten ongeveer drie keer zoveel als de orginele prijs te betalen.. :P

Fairytale Princess
16 March 2008, 10:56
Fields of Rock en Wâldrock staan op de planning verder nog even kijken wat er allemaal komt