View Full Version : Hotel Babel
Paz rae
5 October 2009, 23:16
Dít is de nieuwe open rpg van Skwuig!
Wat houdt dat in? Het volgende:
- iedereen mag mee doen
- het personeel zijn NPC's. Dat betekent dat iedereen die mag gebruiken. Houd ze wel neutraal, anders wordt het moeilijk om een vaste lijn er in te houden.
- Andaïs is geen NPC, die is van mij (hè, uitzonderingen :p)
- er kan heel veel tot bijna alles. Houd het Hotel heel. Verder.. nodig hordes dwergen uit, maak een portaal in je kamer, whatever
- want vooral: deze open rpg is om je rpgkriebels er uit te krijgen. Om nieuwe charries uit te proberen, met oude te oefenen, je eerste rpgervaringen op te doen enz. Ga dus ook niet te moeilijk doen.
- vertel even van je charrie hoe hij er uit ziet. Namen en achtergronden kunnen in de rpg langskomen, drie keer 'die vrouw' moeten typen omdat je niet eens een haarkleur weet, is lastig.
- ook al is dit een open, simpele rpg, houd je wel aan de rpgregels. Vergeet je sig niet uit te zetten, schrijf in de derde persoonsvorm in verleden tijd. En blijf van andermans charries af zonder toestemming.
Dit was 'm voorlopig wel geloof ik. Voorlopig denk ik niet dat we een chartopic nodig hebben, dat kan hier wel aan. Doet allen mee, hopelijk krijgen we een hoop lol n_n
Plattegrond:
http://img39.imageshack.us/img39/6349/hotelskwuig.jpg (http://img39.imageshack.us/i/hotelskwuig.jpg/)
BlackScorpion
6 October 2009, 08:06
Question, maar moet je dagelijks posten?
Ik ben in de weekends nl. niet altijd thuis en zou dan 2 dagen niet kunnen posten...
If so, dan okay een andere keer in de winter ofzo ^-^
Paz rae
6 October 2009, 09:46
Nee hoor, natuurlijk niet! Zeker als je eenmaal met een ander een dialoog hebt, is het leuk om wat vaker te posten. Maar zolang je zelf je kan vermaken, pfuh, neem je tijd :p
BlackScorpion
6 October 2009, 10:36
I'm game!
Hierbij even een korte beschrijving van mijn charrie.
Er zal wel meer beschrijving in de loop van de RP komen...
Shadow
Naam : Alyssa Brent
Nick : Shadow
Beroep : huurmoordenaar / spion
Haar : donker bruin
Ogen : zeer donker bruin, bijna zwart
Kleding : altijd zwart, ofwel haar strakke pak ofwel een lange, zwarte jurk
Schoenen : altijd hoge zacht lederen laarzen
Calimera
6 October 2009, 13:34
Damn, ik had het Hotel Highlands genoemd :( en @ Paz Rae: de plattegrond is naar het emailadres dat bij je profiel op skwuig stond gestuurd...een yahoo adresje....hij was gisteren al soort van af ten dele :P
Tsukiko-chan
6 October 2009, 13:41
Ik ga mijn oude Fel weer tot leven wekken, ben alleen bang dat mijn beschrijving op de andere computer staat *Gaat zoeken*
Andere computer ja.. Weet iemand toevallig hoe je op het register van de oude skwuig kan komen ?? Of is deze ondertussen verwijdert ?
Paz rae
6 October 2009, 20:42
O, Mara zou het anders wel van naam willen veranderen hoor, dit was gewoon wat ik als eerst in gedachten had -_-
@Tsukiko: vraag 't Nuva?
Paz rae
6 October 2009, 21:47
Mensen, ik zou graag zelf met Andaïs spelen! :( :oops:
Calimera
6 October 2009, 22:36
Sowwie! Ik heb haar enkel een paar woordjes in de mond gelegd. Maar dan moet je haar even weghalen bij die receptie :P Anders lijkt het alsof ze daar staat ter beschikking der binnenkomende spelers.
Paz rae
6 October 2009, 22:38
Ja oké oké maar toch, het staat toch in de regeltjes. Jullie lezen geen regels! :p
SinRaven
6 October 2009, 23:40
Leuk :D
Ik heb een vraagje: zou mijn char misschien lid van het personeel kunnen worden? Ik heb namelijk een aardig ideetje. Ik kan eventueel nog wat informatie van mijn char kunnen sturen, mocht het nodig zijn!
Paz rae
6 October 2009, 23:41
O, lijkt me príma! Het mag ook gewoon een mens zijn hoor, manager ofzo. Hoeft Andaïs niet uit d'r hok te komen ;)
SinRaven
6 October 2009, 23:44
Haha, ik dacht al wel aan een gewoon mens. De cliché receptioniste die meer met haar nagels dan haar werk bezig is, totdat er een macho elf voorbij komt lopen :P!
Edit: Oee! Misschien is het leuk als ze eigenlijk een hele lelijke orc is :P
SinRaven
7 October 2009, 00:04
Kort maar krachtig:
Naam: Andrea Urgul
Uiterlijk: http://public5.tektek.org/img/av/0910/d06/1703/df55117.png (http://tektek.org/avatar/31617801)
Lengte: Iets kleiner dan de helft van de gemiddelde mens.
Beroep: Receptioniste
Leeftijd: Als je er maar niet om vraagt
Soort: Trol
Toch maar een trol in plek van een orc.
Edit: Oeps, dubbelpost, dit had ik moeten editten! :oops:
Edit: Ik zie alleen nog maar vrouwen in het hotel! :p
Tsukiko-chan
7 October 2009, 11:45
man komt er aan heb vanaaf hoop ik tijd
edit : korte beschrijving tot de echte komt.
Félarion "Fel" is een Jonge man die een klein beetje elfen bloed in zijn aderen heeft stromen (van zijn opa)
Hij is 2.03 lang en dun en heeft half lang zilverkleurig haar.
Hij heeft serene gelaatstrekken wat hem zeer aantrekkelijk maakt.
Zijn oren zijn niet iets hoger dan die van de gemiddelde mens, en net iets spitser, maar niet genoeg om echter op te vallen of hem onder het elfen ras te plaatsen
Menorah
7 October 2009, 15:09
Ohh, misschien dat ik hier wel aan mee durf te doen! ^_^
Calimera
8 October 2009, 11:23
Doen!!
Tsukiko-chan
8 October 2009, 15:15
Daarvoor is deze RPG Menorah !! Stap in !
Menorah
10 October 2009, 11:39
Yay, oké! n_n
http://public5.tektek.org/img/av/0910/d10/0435/2823121.png (http://tektek.org/avatar/31717421)
Dit is Milena. Milena lijkt gewoon een mens, maar is het niet. Ze is een Tear (spreek uit: Tie-ar). Tear zijn een volkje die oud geboren worden en jong sterven. De meeste Tear worden rond een jaar of 250 geboren, met een enkele uitschieter richting die 300. Maar één ding weten alle Tear zeker, en dat is dat ze sterven als ze nul zijn. Milena is 206 jaar.
Tear zijn er in alle soorten en maten, net als mensen, alleen ze hebben allemaal blauwe ogen. Tear wonen verspreid over de wereld, meestal afgezonderd van mensen. Milena komt uit de Europese gemeenschap Tear, waarvan de meesten rood haar hebben. Ze is op zoek naar Winar, haar beste vriend, die een jaar geleden vertrok om Teargemeenschappen in de rest van de wereld te bezoeken en sindsdien spoorloos verdwenen is.
Oké yay, ik dacht, laat ik mijn bedachte volk Tear weer eens gebruiken. :DL: Ik had er ooit een char voor gemaakt, maar die ben ik allang kwijt, maar ik dacht dat het leuk zou zijn om de Tear eens wat meer uit te werken. ^_^ Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor krachten ze hebben, en of ze die überhaupt hebben, maar dat komt nog wel. :p
Tsukiko-chan
11 October 2009, 12:36
Mag ik vragen hoe oud ze er uit ziet 206 lijkt me nogal oud en verschrompeld :p en niet geschikt om te reizen dus als je dat even duidelijker zou kunnen aangeven ;)
Menorah
11 October 2009, 12:43
Mag ik vragen hoe oud ze er uit ziet 206 lijkt me nogal oud en verschrompeld :p en niet geschikt om te reizen dus als je dat even duidelijker zou kunnen aangeven ;)
De verhouding leeftijd-uiterlijk is niet gelijk aan dat van mensen. Ze ziet er zo uit als de Tektek die ik erbij plaatste.
Paz rae
11 October 2009, 12:59
Net zoals Elfen dus bijvoorbeeld :p
SinRaven
18 October 2009, 00:59
Ik zit met een gebroken vinger, en typen lukt nog net, maar ik denk dat een rpgpost er toch niet inzit. Ik zal het de komende 2 weken misschien nog proberen, maar dat kan ik niet garanderen. Daarna kan ik weer volop posten :D
Calimera
18 October 2009, 10:45
Gebroken vinger...ai! Dat moet je ook niet doen, hè! :P
Calimera
26 October 2009, 13:08
@ Blackscorpion: suggesties voor andere spelers kun je beter hier zetten en niet in je post zelf. De post is het verhaal en de discussie is voor aanwijzingen/suggesties e.d.
Copyright © 2003 - 2008, Skwuig