View Full Version : Chicklit
Paz rae
30 August 2009, 21:31
Tijd om je dirty pleasures toe te geven!
Lees jij chicklit? Zo ja, hoeveel en welke? Heb je favoriete auteurs en favoriete momenten dat je het leest? Heb je ook wel eens 'malelit' (de mannenversie) gelezen? Kan jij zulke boeken achter elkaar lezen of wissel je ze af met wat meer inhoudelijks? Is het chicklit zodra de hoofdpersoon een vrouw is en het over romantiek gaat, of is er meer voor nodig? Bestaat er originele chicklit? Heb je aanraders of is het gewoon echt inwisselbare pulp die maar net boven Boutiquet (sp?) reeksen staat?
Vertel me alles :dance:
Corrigan
31 August 2009, 12:45
Ik kan best wat chicklit lezen ter ontspanning. Maar om er toch een beetje niveau aan te koppelen lees ik ze alleen maar in het engels.
De boeken van Jill Mansell zijn best leuk om te lezen. Ik heb er zelf twee. En ik heb laatst Confessions of a Shopaholic aangeschaft omdat mijn beide zussen er al een aantal jaar lyrisch om zijn. Ik werd toch nieuwsgierig.
Ik denk alleen niet dat de chicklit mijn boekenkast gaat overheersen.
Ik weet eigenlijk niet wat precies de kaders van chicklit zijn. Voor mij is dat meestal de sticker voorop op het boek dat claimt dat dat specifieke boek chicklit is :P
Van malelit heb ik nog nooit gehoord en ik zou eigenlijk ook niet weten waar dat over zou moeten gaan, want ik heb nog geen mannen ontdekt die graag over romantiek enzo lezen.
Nienna
2 September 2009, 12:01
Hmm, nee. Ik heb zeker guilty pleasures waar het boeken betreft, maar chicklit hoort daar toch niet echt bij. Ik ben meer van de Young Adult en herlezen van favoriete jeugdboeken zoals BSC en Romana en Ragebol 0)
Ben wel benieuwd wat jij aanraadt qua chicklit Paz, want ik denk dat ik het best wel leuk zou vinden, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen!
Juhani
2 September 2009, 12:16
Het enige wat ik de buurt komt wat ik heb gelezen is Cecilia Ahern, maar zij zegt zelf dat het geen chicklit is :P
Verder ben ik ook niet echt van de chicklit (ook meer young adult zoals Nienna) maar mocht ik op het Boekenfestijn een titel voor een euro ofzo zien liggen ga ik het misschien eens proberen.
Paz rae
2 September 2009, 16:24
Young Adult? Twilight? :p
Laatste chicklit die ik las en frisser vond: The Sugar Queen (S. Addison Allen), The Playground mafia (Tucker) en The chocolate lovers diet (Matthews), ook al is de laatste nog wel op het randje van NEEE *facepalm*.
Ik raad je Kinsella af, of je moet het niet erg vinden om je continue te ergeren aan een hoofdpersoon. Jill Mansel zou ik ook niet doen. Freya North schrijft wel leuk, vrij nuchter (allemaal titels die namen zijn, bijv. Pip). Jennifer Weiner (o.a In her shoes, dan weet je het wel) schrijft misschien nog wel het chiquest, als dat gezegd kan worden over chicklit. Verder moet je vaker voor chicklit uit GB kiezen, dat is toch minder stergericht en glad dan USA. Mike Gayle is de enige malelit dat ik heb gelezen, maar vond ik niet zo spannend. Te zeurderig :lol:
Als je wil kijk ik mijn lijst nog wel verder na =)
Menorah
7 October 2009, 18:02
Nope, eerlijk waar nog nooit gelezen. :p Eén keer zo'n boek doorgebladerd en dat was voldoende om me er van af te houden. ;)
Edit: Oh wacht, ik bedacht me zonet dat ik wel de serie 'Wicca' van Cate Tiernan heb gelezen. Valt dat onder een soort fantasy chicklit? :p
Copyright © 2003 - 2008, Skwuig