View Full Version : Boeken die je nog wil lezen
Paz rae
8 August 2009, 17:51
Er zijn mensen die gewoon alles pakken wat ze pakken kunnen, op het gebied van boeken. Er zijn ook mensen die hele lijsten opstellen en vervolgens zoektochten organiseren om bij het gewenste object terecht komen. Welke van de twee ben jij? En als jij lijsten hebt, welke boeken staan daar op? Klassiekers van de Brönte zusjes, Amerikanen zoals Jack Kerouac of gewoon alle boeken uit de pulpserie die je volgt?
Hoe lang houd je het vol, die zoektocht? Komen er door de jaren heen alleen maar boeken bij of vallen ze ook af, omdat ze hun aantrekkelijkheid hebben verloren?
Vertel me allesch erover! :p
Nefke
13 August 2009, 12:51
Hm ik heb op één of andere manier altijd wel een boek klaar liggen als het huidige uit is. Voorlopig ben ik Jordan's WOT serie aan het lezen, maar daar tussendoor pak ik ook Engelse én Nederlandse literatuur. Ik kan voor de kast gaan staan en er één uitzoeken (gezien ik er zoveel ongelezen boeken in heb staat), of er komt een boek tussendoor.
Ik maak bewust geen hele lijsten maar lees wat op m'n pad komt (en een deel van de Bronte zusjes heb ik lang geleden natuurlijk gelezen :P). Soms hoor ik over een boek en zet ik het in gedachten op een te-lezen lijst, maar vaak genoeg vergeet ik het daarna weer.
En ik kan heel makkelijk boeken herlezen tot in den treure, dus mocht het echt voorkomen dat ik geen nieuw boek voorhanden heb dan staan er altijd al gelezen boeken op mijn lijstje die ik graag nog een keer lees.
Menorah
16 August 2009, 01:32
Ik maak altijd lijstjes van boeken die ik nog eens wil lezen... dat zijn er echt veel te veel en er komen er meer bij dan dat ik er daadwerkelijk lees. :lol: Maar goed, dan heb ik wat voor als ik met pensioen ga. ;)
In mijn boekenkast staan ook een aardig aantal ongelezen boeken, en net als Nefke houd ik van herlezen, wat ik ook regelmatig doe. Maar de laatste tijd probeer ik toch wel de 'nog te lezen'-boeken af te werken door iedere keer dat ik naar de bibliotheek ga één boek van de lijst mee te nemen. Het werkt best goed, moet ik zeggen. :)
ashalinda
17 August 2009, 09:07
OOh!! Ik wil het boek von Guiruilmo Del Torro lezen!! In het engels is de titel The Strain, ik heb hem zojuist besteld want de boekenwinkel had em alleen in het nederlands
Meelaynah
25 August 2009, 20:27
Nu aan het lezen: Twilight.
Hierna: A Song of Ice and Fire
Hierna: De Alchemist
Er zijn nog een hoop ongelezen boeken in mijn kast (want daar baseer ik het op), maar voorlopig vind ik drie boeken op mijn lijstje wel genoeg.
En nu maar hopen dat ik echt een keer mijn lijstje ga afwerken :p
Faust
25 August 2009, 22:29
Hierna: A Song of Ice and Fire
A Game of Thrones neem ik aan? Of doe je in één keer de hele serie? :P
Meelaynah
25 August 2009, 23:03
Deel 1, inderdaad. Als ie bevalt, ga ik door met de rest.
Copyright © 2003 - 2008, Skwuig