View Full Version : Films in de tweede persoon
Paz rae
8 August 2009, 17:49
Met deze - weer zeer duidelijke - titel bedoel ik films waarin de acteurs tegen de kijker of in de richting van de kijker acteren. Soms is het een 'You know?', soms wordt er alleen maar langer aangekeken. Voorbeelden zijn Alfie, Ferris Buelers (sp) day off en vast nog veel meer films.
Wat vind jij er van? Voel jij je er ongemakkelijk door omdat je er ineens bijgehaald wordt? Vind je het de film verknallen of vind je het eigenlijk wel grappig? Goede en slechte voorbeelden mogen ook genoemd worden n_n
Inwinyàre Aranel
9 August 2009, 21:42
Heel vervelend. Ik weet zo geen voorbeeld, maar filmhelden, en stripfiguren ook, moeten lekker in hun rol blijven.
Corrigan
11 August 2009, 11:11
Ik ben er ook niet zo'n fan van.
Het voorbeeld Alfie dat je gaf vond ik ook erg tegenvallen. Ik kijk gewoon liever mee met een film zonder dat iemand zich tot mij richt. Dan lijkt het veel meer alsof je geen invloed hebt op het verhaal en daardoor vind ik het veel echter lijken.
Als ik film kijk, is het niet gespeeld, maar gebeurd het echt, ergens in een andere wereld.
Een voice-over vind ik veel minder erg. Dan lijkt het meer alsof je in iemand dagboek ofzo meekijkt. En dan kan ook echt gebeuren.
Juhani
11 August 2009, 13:30
Het verschilt per film/serie.
Ik vind het bij Ferris heel goed gedaan. Kuffs was ook wel leuk. En deed Saved by the Bell het niet ook, met Zack? Dat vond ik ook niet storend het paste gewoon bij de serie.
Eigenlijk kan het alleen bij komedies, maar ik kan me ook even geen andere film/serie voor me halen in een ander genre dat hetzelfde trucje uithaalt.
pennyroyaltea
11 August 2009, 13:41
ligt inderdaad aan de soort film
als t bijvoorbeeld een verhaal is die verteld wordt door de hoofdpersoon is het gewoon 1 grote flash back :)
Juhani
11 August 2009, 16:09
ligt inderdaad aan de soort film
als t bijvoorbeeld een verhaal is die verteld wordt door de hoofdpersoon is het gewoon 1 grote flash back :)
Dan is het eigenlijk gewoon een voice over hè ;)
Lucius
11 August 2009, 17:04
Ligt geheel aan de film en het personage die dat doet. Meestal ervaar ik het niet als storend echter.
Wat ik wil storend vind, ik las het woord superhelden, is wanneer je het wel wel verwacht maar het toch niet gebeurt in de film. Zoals bij Wolverine Origins.
pennyroyaltea
12 August 2009, 15:47
Dan is het eigenlijk gewoon een voice over hè ;)
hoeft niet perseee kijk maar naar the libertine... daar is johnny depp zowel t verhaal aan t vertellen tussendoor (dus als voice over) maar je ziet hmook wel eens recht de camera inkijken
Meelaynah
12 August 2009, 16:42
In Scrubs wordt het regelmatig gebruikt, en dan is het meestal wel grappig.
Het idee dat mensen letterlijk tegen een camera aan het praten zijn alsof het een persoon is, dan :p
Mara
12 August 2009, 19:43
Hm, dinges ook niet? Die ene film met Robert Downey Jr, die een beetje in de stijl is van Pulp Fiction? Kiss Kiss Bang Bang, toch?
Volgens mij praat hij daar ook tegen de kijker. Ik vond het daar wel aardig werken, eigenlijk, omdat het heel ver doorgedreven werd (RDJr knipte stukken uit de film, etc). In comedy's stoort het me meestal ook niet zo. Maar echt enthousiast word ik er niet van.
hym88443hr
5 September 2010, 19:56
Genuinely Australian Classic Mini UGG Boots 5854 (http://www.uggbootsuk-sale.com/classic-mini-ugg-boots-5854-c-10.html) made from 100% lavish Australian binary faced Merino sheepskin. Their popularity rose when opera named them as one of this season.
Copyright © 2003 - 2008, Skwuig