PDA

View Full Version : Anime series

Mara
18 February 2009, 15:31
Ik weet dat dit topic om de zoveel tijd terug komt maar ik ben de laatste tijd weer wat meer anime aan het kijken, en ik vroeg me af wat anderen zoal keken en of er nog leuke tips rondzwerven.

Qua tips: mijn enige echte eis is dat het een plot heeft dat ik kan volgen. En dat klinkt misschien als een rare eis, maar DUDE, anime is soms echt compleet onnavolgbaar. Series die ik leuk vind: Cowboy Bebop, Trigun, Fullmetal Alchemist (in ieder geval de eerste zoveel afleveringen) en Deathnote (als het niet zo moreel verwerpelijk was geweest dan).

TheEvilMoustache
18 February 2009, 22:02
Persoonlijk vind ik één van de beste anime's die ik ooit gezien heb Trigun. Vroeger keek ik SOMS naar DragonBallZ ( yeah I know >< ). Nu kijk ik geregeld wat mee met men zus die een echte animeverslaafde is :) Dan heb ik het over bijvoorbeeld "One Piece", "Princess Tutu", "Fruits-basket", "Popotan", "Naruto", "FlcL" en natuurlijk "Elfen Lied" :p

Daarbij heb ik ook heel graag de tekenfilms van studio Gibli zoals "Spirited Away" en "Princess Monoke". Echte aanraders voor de liefhebbers ^^

Emma
23 February 2009, 09:56
Hoe kijken jullie die series dan, downloaden jullie ze? Want vroeger keek ik nog wel Cowboy Bebop op Mtv, maar dat is geloof ik ook niet meer.

Dagnal Ungarth
23 February 2009, 16:59
Toen SBS6 pas bestond, zonden ze (the?) Guyver (http://www.funimation.com/guyver/) uit. Meer dan dat heb ik nooit gekeken. Het is gewoon niet echt mijn ding, I guess.

Martin
23 February 2009, 17:39
Ah, "The Guyver", dat was pas een brute serie. Met de nadruk op Bruut.
Zelf ben ik, als Japanoloog, ook de anime-scene ingedoken in mijn eerste twee jaar. Daarna ben ik er uitgevallen omdat er meer troep werd uitgezonden dan echte parels.
Ik vind Fullmetal Alchemist een uitstekend voorbeeld, hoewel de laatste afleveringen natuurlijk het momentum verliezen, vind ik het verhaal zeker wel vermakelijk. Net zoals de karakters. (Bovendien komt er een tweede seizoen aan, yummy)
Cowboy Bebop is gewoon top. 'Nuff said. Net zoals "Samurai Champloo" van de zelfde makers. Daar ligt zoveel geweldige humor en sfeer in.
Maar ook de vage series hebben hun charme. Azumangah Daioh en Lucky Star, bijvoorbeeld.
Maar tegenwoordig vervallen de meeste series in hetzelfde genre, waar een soort van formule voor bestaat en daarom best wel eentonig worden. Ook zijn er teveel series die er echt bovenuit steken door interessante karakters of verhaallijnen. Dus ik kijk sowieso bar weinig anime tegenwoordig. Soms nog eens een afleveringetje Bleach, voornamelijk uit sentimentele waarde.
Twee cent die van mij zijn.

Wolfje
28 February 2009, 16:46
Hoe heb ik dit topic kunnen missen. :P

Anime ! *kwispelt enthousiast*

Ik ben ernaar beginnen te kijken omdat de tekenstijl me al meer aansprak dan de meeste westerse tekenfilms, en er zoveel keuze is!
Er steekt ook vaak meer symboliek in, en de personages zijn echt geweldig goed doordacht over het algemeen. Je hebt niet zomaar slechterikken, maar slechterikken met een reden.
Whaaaaha, waar moet ik beginnen ^^

Fruits Basket was mijn eerste anime, over Tohru. Ze heeft haar moeder verloren in een auto-ongeluk, en woonde sinds dat moment bij haar grootvader. Maar door herbouwingen moest ze verhuizen, en omdat ze haar tante niet tot last wou zijn, gaat ze in een kleine tent wonen in een bos. Uiteindelijk blijkt dat haar nieuwe thuis op het landgoed van de Sohma-familie heeft gezet, als Shigure Sohma en Yuki Sohma haar vinden. Omdat het natuurlijk schandalig zou zijn om haar weg te sturen, nemen ze haar in huis, als een soort werkster. Na niet al te lange tijd ontdekt ze dat de Sohma’s vervloekt zijn, maar meer vertel ik niet. Ik raad je wel aan om de manga ook te lezen, aangezien die uitgebreider is en dieper gaat dan de anime. Tohru zelf vind ik bij momenten echt irritant naief, maar de rest van de personages maken veel goed. Shigure en Uo zijn mijn favoriete personages ^^

Ouran High School Host Club is in één woord fantastisch. Echt lachen! Het begint allemaal met Haruhi die eigenlijk een beurs krijgt voor Ouran High School, een elite-school met enkel rijke stinkers. Op Haruhi na natuurlijk. Omdat het school-uniform alleen al teveel kost, draagt ze de hele tijd sweaters en andere jongensachtige kledij. Tel dat samen met haar warrige, zelfgeknipte haar en de enorme bril op haar gezicht, en het is geen wonder dat iedereen haar voor een jongen aanziet. Zo ook de Host Club, waar ze meteen een vaas omstoot ter waarde van zo’n kleine 80.000 euro. Awch. Natuurlijk kan ze het niet terugbetalen, en dus wordt beslist om haar in de Host Club te laten werken...

Dat zijn er nog maar twee. :P
Kyou Kara Maou, Paradise Kiss, Utawarerumono (of zoiets, in elk geval onuitspreekbare naam :P), Skip Beat! (geniaal, echt!), Harukanaru Toki no Naka de ~Hachiyou Shou~ (deze naam heb ik maar even gecopy-paste), La Corda D'Oro ~primo passo~, Saiunkoku Monogatari (geweldig hoofdpersonage), Yami no Matsuei,...
Als je over één van bovenstaande wat meer wilt weten, zeg je het maar. ^^

Met andere woorden, nooit echt de zwaar beladen anime's, maar meer de luchtigere versies met romantiek en humor.

De meeste anime's kijk ik online, via crunchyroll etcetera.

Every
28 February 2009, 18:49
Phoe...

Ik heb ooit als aanrader (van Martin ^^) Ouran High School Host Club gekeken. (zie ook Wolfjes post) Ik vond het ERG vermakelijk

DNAngel vind ik ook erg leuk, romantice/actie(geen zin om het uit te leggen... Wiki het maar ^^)

En ik ben vanaf dag 1 fan van Weiss Kreuz. Echt een geweldig verhaal, veel actie en humor. Weiss Kreuz is de naam van een groep van 4 assasins. Buiten hun moordactiviteiten om werken ze in een bloemenwinkel die doorgaans bestomd wordt door hoordes schoolmeisjes omdat de jongens in kwestie echte flowerboys zijn.
De serie begint met losse missies maar al snel wordt het duidelijk dat veel van de baddies door dezelfde organisatie wordt aangestuurd. En als die organisatie dan Schwarz opzet kan het alleen maar leiden tot een showdown tussen de twee groepen.
Er zijn twee seizoenen.

Verdere aanraders: Escaflowne (de serie niet de OVA), Macross Plus (vier delige serie), Black Cat en Hanori Dango.

Afrader vind ik Fushigi Yuugi. Die serie komt op zich wel vlot opgang maar daarna gaat het de DragonBall kant op. Dus aan het begin van de aflevering herhaling van de voorgaande keren en hooguit 10 minuten vooruitgang >_<

En Crunchyroll is liefde ^^

Drakin
23 June 2009, 12:49
Ik heb Death note gezien en ook Kuroshitsuji volledige series.
Dat zijn beide heel mooi gemaakte anime.

Ook films zoals Princess Mononoke zitten bij mijn favorieten

Ik volg nu de series Guin Saga, Tears to Tiara en Yami no Matsuei

Dan heb ik nog heel veel animeseries waar ik 1 of 2 afleveringen van heb gezien en waar ik gewoon een keer voor moet gaan zitten.
Maar dat gebeurt wel snel tussen het booek lezen, film kijken en met de Wii spelen door :P

Lucius
23 June 2009, 14:12
Zo veel anime kijk ik niet, maar vanwege SOG gedrag wil ik toch even een korte post maken :p De enige drie series die mij redelijk hebben kunnen boeien zijn Trigun, Cowboy Bebop en Hellsing. Hellsing staat voor mij op nummer één, ook omdat hij erg afwijkt van de stripserie. Laatst heb ik mijn eerste (en enige) twee dvd's van Cowboy Bebop opnieuw bekeken, en nu ik wat meer kennis van het blues genre heb ontdek ik steeds weer nieuwe lagen/associaties in de afleveringen. Wat ik wel leuk vind :)

Menorah
24 June 2009, 20:47
Hmm, ik heb al een tijd geen anime meer gekeken, dat moet ik weer eens opppakken. Ik kende daardoor echt een paar simpele Japanse zinnetjes, wat mijn Japanse buurvrouw heel leuk vond. :P

Mijn eerste anime was Loveless, jaja, shounen-ai. :p Daarna heb ik Chobits gezien, en daarna Fullmetal Alchemist, maar volgens mij heb ik die nooit helemaal afgekeken. Eigenlijk niet zo heel veel dus. :oops: Maar ik had wel een hele lijst gemaakt met series die ik nog wilde kijken. Eens zoeken of ik die nog ergens heb.

Maar nogmaals, ik moet het weer eens oppakken. Nu in de vakantie heb ik misschien weer de tijd! ^_^

Drakin
22 December 2009, 21:35
Samen met zoonlief zit ik alweer op aflevering 37 van FMA Brotherhood.

Darker than Black is ook een serie die ik jullie wel kan aanraden op het moment.

ashalinda
23 December 2009, 14:30
Ik wil persoonlijk nog altijd princes mononoke zien, spirited away, howls moving castle en castle in the sky vond ik erg leuk.

De serie Siaunkoku monogatari heb ik online via stream gekeken (ik zag de naam en nu heb ik direct dat liedje weer in mn hoofd) was wel een leuke serie, ik vond het alleen een beetje jammer dat de magie die je ziet niet echt uitgelegd wordt, het lijkt niet echt een doel te hebben. Hoofdpersonage is wel cool :)

Tears to Tiara.. seriously, ik blijf het vreemd vinden mij naam in dingen te zien. Maar ff zien of het wat is :)

Wolfje
23 December 2009, 22:11
De serie Siaunkoku monogatari heb ik online via stream gekeken (ik zag de naam en nu heb ik direct dat liedje weer in mn hoofd) was wel een leuke serie, ik vond het alleen een beetje jammer dat de magie die je ziet niet echt uitgelegd wordt, het lijkt niet echt een doel te hebben. Hoofdpersonage is wel cool :)

Whaah, heerlijke serie. :P Inderdaad, vooral door het hoofdpersonage. Iets wat vrij vervelend kan gaan werken in anime-series, is het steeds terugkerende klunzige, nogal domme meisje dat de hoofdrol speelt. (Wow, ik klink haast als een pro. :P)

En ik heb Full Metal Alchemist eens uitgekeken. Amusante serie, erg leuk, maar het einde suckt. Zeker als je de film eraan toevoegt. -_-

Verder heb ik Paradise Kiss nog eens bekeken. n_n De personages blijven gewoon heerlijk. :P
(Maar de manga blijft beter.;))

Every
24 December 2009, 18:22
Haha onlangs de laatste twee DVD's van Trigun gekocht! En het eeste seizoen van Tsubasa (eindejaars aanbiedingen~ ♥♥♥)

Ik kijk nu ook 07-ghost. Al loop ik nu alweer achter door gebrek aan tijd. Tot nu toe wel een vermakelijke serie, valt een beetje in de shonen-ai sfeer heb ik zo het idee.
Het verhaal is wel poepie complex dus als je niet te veel wilt nadenken over shit terwijl je anime kijkt is het niet echt iets voor je.

Oh en wat vind het gross van anime kijkend skwuig van Vampire Knight???
Ik heb de eerste helft van het eerste seizoen gekeken maar de emo is wel redelijk staggering....

Wolfje
24 December 2009, 21:05
Oh en wat vind het gross van anime kijkend skwuig van Vampire Knight???
Ik heb de eerste helft van het eerste seizoen gekeken maar de emo is wel redelijk staggering....

Ik heb beide seizoenen uitgekeken, dus het is wel eens aangenaam als tussendoortje.
Maar om te zeggen dat het één van mijn favoriete series is... Het is wat te emo/angsty naar mijn smaak. :P
Maar wel leuk uitgedacht, natuurlijk, anders had ik er geen twee seizoenen van bekeken. :P

BlackScorpion
27 December 2009, 23:09
Rurouni Kenshin is mijn favo anime én manga reeks. Ik heb de hele reeks manga boeken in mijn kast staan, samen met nog de reeks Orphan, Descendants of Darkness (soms beetje donker) en Fushigi Yugi: Genbu Kaiden. Ik vind vaak de manga wel beter, gewoon door de tekeningen. Ik heb zo een paar tekeningen nagetekend (niet overtekenen / kalkeren) en 1 van die tekeningen (http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs141.snc1/5240_1170579834726_1534900245_442747_4730068_n.jpg ) is al een half jaar mijn wallpaper op het werk :) (te kleine foto om de details te zien...).