View Full Version : Wie is de Chef/Smaken Verschillen
Juhani
2 February 2009, 14:16
Vandaag beginnen weer nieuwe afleveringen van deze kookseries. Ik vind het zelf wel leuke programma's om de tijd even mee te doden, vooral Smaken Verschillen, omdat het daar alleen hobby koks zijn en er soms echt zulke dozen tussen zitten :P
Wie is de Chef is ook leuk, maar ze zouden het concept iets moeten aanpassen, want nu win je er niets mee als iedereen denkt dat jij de chef bent, terwijl dat juist veel leuker zou zijn dan wat ze nu doen. Iedereen haalt toch altijd de echte chef er uit.
En even gewoon twee keuzes, omdat anders het merendeel gaat naar 'ik kijk het nooit' :P
Nefke
2 February 2009, 14:24
Haha ik zag toevallig dan gisteren, eergisten (herhaling) een aflevering van Wie is de Chef waarin niemand het goed had. En als de echte Chef je chef-waardig vindt (aka hij kiest iemand uit) mag je bij hem meelopen in de keuken voor een dag/avond. En als je de Chef goed raad win je een diner bon. Dus je wint er wel iets mee in ieder geval.
Ik kijk het ook allebei, als ik al thuis ben en er toevallig overheen zap. Vind Wie is de Chef toch leuker, vanwege het spelelement.
Smaken Verschillen zou juist nog meer met uiteenlopende smaken mogen zijn, of vreemde zaken die dan bij anderen weer delicatessen zijn. Maar ja om de meeste punten te halen bij de rest moet je toch iets gangbaars op tafel zetten.
Mara
2 February 2009, 14:31
Ik kijk het ook allebei, als ik al thuis ben en er toevallig overheen zap. Vind Wie is de Chef toch leuker, vanwege het spelelement.
Ja, precies dat. Ik vind het wedstrijdelement bij Smaken Verschillen een beetje raar. Cijfers geven op de eerste dag is erg lastig, en je kan iemand die je wel goed vond ook lager beoordelen zodat je zelf meer kans maakt.
Wie is de chef is iets leuker om te kijken omdat je soms echt kan gniffelen over hoe ver iedereen gaat om elkaar voor de gek te houden, en dan de commentaren van de chef er tussendoor...ik vind het de laatste tijd alleen wel steeds giftiger van toon, da's een beetje jammer. En dinges Brandsteder...O_O
Ik kijk het trouwens omdat het na My Name is Earl en How I met your mother komt, en die vind ik allebei leuk. Wie is de chef is...hersenloos vermaak :P
Flupseltje
2 February 2009, 16:03
Ik vind smaken verschillen leuker, omdat alle kandidaten gelijkwaardig zijn.
Bij wie is de chef is het wel jammer dat je als kijker direct al weet wie de chef is. Zou leuker zijn als je ook mee kon raden.
Ik kijk het allebei ook alleen als er niks anders is, meestal tijdens het eten. (Slecht he, eten op de bank :oops:. Wie is de chef heb ik nog nooit op de laatste dag gezien, wat ik wel jammer vind want dat lijkt me nou erg leuk. Maar om er nou voor thuis te blijven... nee.
Calimera
2 February 2009, 16:36
Wie is de chef is iets leuker om te kijken omdat je soms echt kan gniffelen over hoe ver iedereen gaat om elkaar voor de gek te houden, en dan de commentaren van de chef er tussendoor... En dinges Brandsteder...O_O
Dattum. Vooral hoe iedereen hard kan beweren dat iemand de chef niet is en dat die persoon alleen maar net doet of hij ergens iets van weet, haha. Geweldig.
pennyroyaltea
3 February 2009, 15:11
ik vind wie is de chef het leukst daar geven ze vaak nog interesante kritiek
bij smaken verschillen wilt het nog wel eens op katten uitlopen
van O hij heeft mij afgekraakt gister dus ga ik hem vandaag afkraken gebeuren
toch kijk ik ze beiden
Antje
3 February 2009, 20:17
Smaken verschillen. Ondanks dat ik vegetariër ben en er overwegend vlees/vis gerechten in voorkomen, vind ik het programma erg tof.
Anonymous
4 February 2009, 09:05
Ik vind smaken verschillen leuker. Dat zijn teminste vaak mensen die niet zo hoog van de toren afblazen als bij Wie is de Chef. Daar vind ik wat aroganten mensen tussen zitten
joyz
4 February 2009, 11:02
'Wie is de chef', omdat ik dat vaker (en als eerste) heb gezien... in 'Smaken verschillen' gaan de gasten ook het hele
huis onderzoeken en dat vind ik maar vreemd. De rondleiding aan 't begin van het programma moet voldoende zijn!
Qua arrogantie vind ik beiden series afwisselen en inderdaad is het leuker als de kijker mee zou mogen raden...
Enne, ik wacht nog steeds op een vegetarisch weekje! ;)
Ohw ja, en ik kijk 't trouwens lekker op zondagochtend/middag achter elkaar via programmagemist.nl
Heerlijk wakker worden en een prima manier om kookideeën voor die avond/week op te doen.
Skaoot
5 February 2009, 23:26
Smaken verschillen, juist omdat mensen daar niet gaan proberen te doen alsof ze een chefkok zijn. Ok, sommigen wel, maar dat is meer omdat ze dan ook daadwerkelijk denken "ik ben een kookgenie" :P ipv dat ze zich anders voordoen om zo te winnen. Lekker mensen en hun (soms nogal vreemde) kookmanieren bekijken. Vaak terwijl ik zelf mijn bordje leeg peuzel of sta te koken. Maar blijft er ook niet voor thuis, en als ik iets leuker tegenkom kijk ik dat. Maar rond die tijd is er vaak niet veel soeps op de buis.
Nefke
12 February 2009, 13:47
een prima manier om kookideeën voor die avond/week op te doen.
Dat vroeg ik me net inderdaad af: doet men kookideeen op bij zulke programmas? (Of programmas zoals Born 2 Cook, Ready Steady Cook, oid?)
Af en toe, heel soms is dat, heb ik wel eens iets van: o ja, dat ga ik zelf ook een keer maken! Maar uiteindelijk doe ik dat werkelijk nooit en ga ik voor mijn inspiratie elders heen.
Calimera
12 February 2009, 14:00
Het is vaak met vreemde ingrediënten of dingen die ik niet echt kan waarderen (tomaat of paddestoelen bijv.) dus het enige wat me soms leukt lijkt om ook eens te maken zijn de visgerechten zonder heftige kruiden en de nagerechten. maar ik doe het nooit...arme student zijnde...ik weet hier nog net de groentboer te vinden en de aldi/ah. Culineaire hoogstandjes worden het zo nooit.
Juhani
12 February 2009, 14:57
Dat vroeg ik me net inderdaad af: doet men kookideeen op bij zulke programmas? (Of programmas zoals Born 2 Cook, Ready Steady Cook, oid?)
Af en toe, heel soms is dat, heb ik wel eens iets van: o ja, dat ga ik zelf ook een keer maken! Maar uiteindelijk doe ik dat werkelijk nooit en ga ik voor mijn inspiratie elders heen.
Haha, precies zo! De volgende dag ben ik dat lekkere recept van televisie meestal al weer vergeten, daarvoor zijn kookboeken en internet toch praktischer. Het moet wel een heel speciaal gerecht zijn wil ik iets van televisie maken en dus eerst nog onthouden het recept op te zoeken :P
Daarnaast worden er inderdaad vaak dure/moeilijk te vinden ingrediënten gebruikt en dan vind ik het lekker om op tv naar te kijken, maar niet de moeite waard het zelf te proberen.
The Grim Squeaker
12 February 2009, 15:19
Ik kijk naar geen van beiden. Wat kookshows betreft vind ik Masterchef aanzienlijk leuker - vooral Emily was leuk in het vorige seizoen ;)
Deze week weet de kijker bij Wie is de Chef ook niet wie de chef is. Ik vind het echt een veel leukere opzet zo, hopelijk laat RTL het daarna ook zo!
Ja ik hoorde het! Zelf nog niet gezien, ben benieuwd :)
Meelaynah
12 May 2009, 20:52
Ken het allebei niet :P
Calimera
12 May 2009, 21:45
Deze week weet de kijker bij Wie is de Chef ook niet wie de chef is. Ik vind het echt een veel leukere opzet zo, hopelijk laat RTL het daarna ook zo!
Inderdaad. Ik ben overtuigd van Sil ^_^
Ken beide eigenlijk maar vaag. Ik kijk nooit naar kookprogramma's en ik ken deze eigenlijk alleen van de reclames.
Menorah
2 July 2009, 01:11
Smaken Verschillen ken ik niet, dus tja... :p
Ik ben het met Juhani eens dat het veel leuker is wanneer je als kijker ook niet weet wie de chef is. ^_^
pennyroyaltea
3 July 2009, 12:50
smiddags heb je herhalingen
van wie is de chef
wel grappig zag onze oude leraar bloem voorbij komen :P
Nefke
9 November 2009, 16:53
Tegenwoordig is Wie is de Chef in het nieuwe seizoen inderdaad met de opzet bezig dat de kijker ook niet weet wie de chef is..
En dat zie ik dan zo een aantal weken aan.. en ik dacht dat het leuker zou zijn.. maar eigenlijk vind ik het vaak al heel snel duidelijk wie de echte chef is van de vier personen, en ik mis dan het commentaar "van de echte chef" op de anderen tussendoor.. wat ik toch wel een leuk aspect van het geheel vond. En zeker op vrijdag waar de hele week ongeveer twee keer (tijdens het koken én aan tafel) wordt doorgenomen en dus herhaald is eigenlijk maar 5 minuten van het programma (meteen na de onthulling) leuk... maar vaak mis ik het op vrijdag, wat dus niet héél erg is..
Kijken anderen dit ook nog? Wat is jouw mening nu het al een tijdje met de nieuwe opzet draait?
Nienna
11 November 2009, 09:24
Ik dacht idd ook dat het zo leuker zou zijn... maar ik kijk echt bijna nooit meer want het is veel te veel van hetzelfde allemaal :P Ik val er echt bij in slaap, beetje kookprogramma moeiheid misschien die wellicht niet ligt aan wat het programma nou is!
Calimera
11 November 2009, 12:06
nieuwe opzet vind ik ook wat minder. het is soms op de vrijdag wel verrassend, maar vaak niet. Ik vond het commentaar van de echte chef ook altijd wel leuk en het was grappig om te zien bij de amateur kandidaten hoe ze hadden bedacht wie wel en niet de chef was en zo de echte chef werd afgekraakt. maar het boeit me allemaal niet meer zo erg. Eerst wie is de chef, dan over de kook. Het zal allemaal wel leuk zijn, maar ik ben er een beetje klaar mee. Ik probeer nog geen glimps van alle kookprogramma's op te vangen, want het is behoorlijk storend aan het worden...hoewel ik misschien vooral tv moe ben....
hym88443hr
8 September 2010, 13:42
There is on pages of boundary seven, tan, three-quarter span UGG Adirondack (http://www.fancyuggboots.com/ugg-adirondack-c-174.html).
Copyright © 2003 - 2008, Skwuig